الصفحة الرئيسية | نبدة عنك | التسجيل | المواضيع النشيطة | الأعضاء | البحث
اسم المستخدم :
كلمة السر :
حفظ كلمة السر
نسيت كليمة المرور؟

 كُلّ المنتديات
 ساحة الطب البديل (الأصيل) للممارسين و المهتمين
 فوائد بعض الأعشاب والطريقة العلمية لستعمالها
 هل أنت وعائلتك في أمان من استخدام كبريتات لوريل..
 موضوع جديد  الرد على الموضوعِ
 الطابعة بطريقة سلسة
المُؤلف الموضوع السابق الموضوع الموضوع التالي  

admin
Forum Admin

USA
76الرسائل

أرسلْ  - Dec 19 2005 :  05:41:56  نبدة عنك  Send admin a Yahoo! Message  جواب مع تعليق
هل أنت وعائلتك في أمان من استخدام كبريتات لوريل الصوديوم


بسم الله الرحمان الرحيم
هل أنت وعائلتك في أمان من استخدام كبريتات لوريل الصوديوم (أس أل أس؟ إن هذا المركب الكيماوي الخطير يستعمل بصورة كبيرة في المنظفات الأرضية، وزيوت محركات السيارات، والمنظّفات المستخدمة في غسيل السيارا ت بالإضافة إلى مئات منتجات العناية الشخصية يضمن ذلك كلّ صنف رئيسي من معجون لأسنان.و مستحضرات التجميل ومنتجات العناية الشخصية التي تحتوي كبريتات لوريل الصوديوم

حيث أنه يدخل كذلك في بعض أنظمة التغذية، وبالتالي نكون قد عرضنا أنفسنا إلى أكثر من 200 مادة كيماوية مختلفة. إن المؤشرات الإعلامية تكشف مخاوف جديدة حول المكونات الضارة التي تؤثّر على صحتنا الدنية والعقلية خصوصا فيما يتعلق لوريل كبريتيات لوريل الصوديوم. ولقد نشر في مقالة في عطلة نهاية الأسبوع الصادرة في الولايات المتحدة الأمريكية تقول: "إي بي أي بحث على عشرات المواد الكيماوية الصناعية (مبيدات حشرات، بلاستيك، و الملوثات الصناعية) والتي قد يؤدي استخدامها إلى إحداث اضطراب في الهرمونات الطبيعية في الجسم وقد وجد أنه بعد مراجعة 300 دراسة تقريبا، استنتج العلماء بأنّ مكونات إي بي أي الداخلة في تركيب الشامبو، والعديد من الأصباغ، ومنتجات العناية اليومية كلها تؤدي إلى خلل في الهرمونات وبالتالي تسيطر على إعادة الإنتاج. . ."



لا بد للمستهلك إن يكون على قدر عال من العلم والدراية الكافية بخطورة هذه المواد الكيماوية السامّة؛ إن بإمكان المستهلك الواعي تجنب المواد المسببة للسرطان بقليل من الحرص و الجديّة كما أنه يجب اتخاذ خطوة فعالة وحاسمة فيما يتعلق بالحفاظ على أنفسنا من هذه المركبات البالغة الخطورة والتي قد تقضي على حياتنا ومستقبلنا إن حل هذه المشكلة لا يكون إلا في الحلول العلمية فقط . و لكن لا بد من التعليم و التوعية الفعالة للحد من خطورة المشكلة !.

ما يقوله العلماء أن لوريل كبريتيت الصوديوم له عدة أسماء منها:

كبريتات الصوديوم ديسول بليكسوثيلين

كبريتات الصوديوم ( الأثير)

لوريل إكسوسيلفات الصوديوم

لوريل كبريتات الأمونيوم

لوريل كبريتات أثير الأمونيوم

:

"يمكن أن يمنع عيون الأطفال من التطور بشكل سليم خصوصا الأطفال تحت سن الستّة؛

كما أنه من "يمكن أن يسبّب ماء في أعين البالغين ويؤخّر شفاء الجروح على القرنية:

كما أن لوريل كبريتيت الصوديوم وكبريتيت الامونيوم يعتبران من أخطر المنظّفات الشكلية التي يتحقق فيها عامل الاستحلاب، والذي يتم استخدامه في إزالة النفط ويعمل على تلويث الشعر والجلد الشعر. كما تؤكد اللجنة بأنّ هذين المكونين يحدثان تهيجا واضطرابا في عيون وجلد الحيوانات التجريبية وفي بعض تجارب الاختبارات الإنسانية؛ قد يحدث تهيج الجلد والالتهابات الاخرى أيضا لمستعملين المنتجات التي تحتوي كذلك على هذه المكونات .

إنّ التأثيرات المثيرة مشابهة لتلك التي حدثت بسبب استخدام المنظّفات الأخرى، وتظهر شدّة التأثير فيما يتعلق بتهيج واحمرار الجلد كلما ازداد تركيز هذه المادة.

على أية حال، فإن استخدام كبريتات لوريل الصوديوم استدعى ردود مضادّة في أيّ إختبار آخر فيما يتعلق بالسمية المحتملة.



الخاتمة





من المؤكد بأن كبريتات لوريل كل من الصوديوم والأمونيوم قد تؤدي بالتأكيد إلى تهيج واحمرار وتسلخ الجلد. على أية حال، فإنه على أساس المعلومات المتوفرة، تستنتج اللجنة بأنّ لوريل كبريتات الصوديوم والأمونيوم لا يعتبر استخدام كل منها استخداما آمنا على الصحة لكن في الوقت الحاضر فإن المنتجات الشكلية التي تدخل هذه المادة ضمن تركيبها تحتوي على 2 %. على اقل تقدير. كما تحتوي أكثر المنتجات الاستهلاكية كذلك على أكثر من 20 % sls.

كما نشر في مجلّة الكليّة الأمريكية لعلم السموم، حجم 2، يعدّ 5, pp. 1-34, 1983 حول لوريل كبريتيت الصوديوم .



المناقشة؛



اختبار الرقعة في التجمعّات من 2 بالمائة وفوق ذلك، وذلك التهيج لا بد أن يزيد بتركيز المكون. وذلك في بعض الصياغات الشكلية،



و بالرغم من أن لوريل كبريتيت الصوديوم لم يظهر خاصية الترسطن في الحيوانات التجريبية، غير أنه لوحظ بأنهّ يسبّب تغييرات جلدية حادّة في منطقة الجلد لدى الفئران. تشير هذه الدراسة إلى الحاجة لتجارب مكثفة لتحسين علاج الورم.



كما أظهرت دراسات التصوير الإشعاعي الذاتي لجلد الجرذ عولج باستخدام كبريتات لوريل الصوديوم باستخدام تركيز عالي من المنظّف على سطح الجلد والشعر؛ و بالتالي أدى إلى تتضرّر بصيلات الشعر، كما أشار هذا الاختبار بأنّ 1 بالمائة و5 بالمائة كبريتات لوريل الصوديوم أنتجت عدد هامّ وذلك عندما قدّم إلى للأرانب البرصاء. وتحققت كذلك هذه المشكلتين – أولها فقدان الشعر وتشكيل متلازمة مع التهيّج المثبت، وهذا ما يجب أن يؤخذ بعين الاعتبار في صياغة المنتجات الشكلية.



يظهر كبريتيت لوريل الصوديوم التشكيل الأقل خطورة وذلك في المنتجات التي صمّمت للاستعمال المتقطع و القصير حيث أن هذه المنتجات عن شطح الجلد بصورة كلية عندما يتم التخلص منها باستخدام الماء ، و هكذا يزيد التأثير المتراكم لاستعمال هذه المواد الكيماوية.



الخاتمة



إن كبريتات لوريل الصوديوم يعتبر غير آمن في الصناعات التي صممت من أجل استعمالها لفترة أقل حيث تعمل هذه المادة على استمرار بقائها صالحة للاستعمال لفترة أطول، خاصة في المنتجات ذات الاتصال المباشر بالجلد لفترة طويلة، وينبغي الانتباه بأن تركيز هذه المادة يجب أن لا تتجاوز 1-2 %. على أية حال، وهذا في بعض أنواع الشامبو، و رغوة المتخدمة للعناية بالجسم، و القشطة المرطبة، ومستحضرات التجميل كذلك لها على 10-20 % فقط من تركيز هذه المادة.

مجلّة الكليّة الأمريكية لعلم السموم، حجم 2، يعدّ 7, pp. 127-181, 1983.







تكلّم العديد من المستهلكين حول منتجات العناية الشخصية وكان هذا الموضوع من إحد مواضيعهم الرئيسية المثيرة للقلق ومن المعروف والمؤكد أن المستهلك له الدور الأكبر في تحديد اختيار منتجاته الضرورية والتي ليس بالضرورة إن تحتوي على لوريل سيلفات الصوديوم. حيث يعتبر من اكبر المكونات الخطرة في الشامبو، لكن هل يعتبر كبريتات لوريل الصوديوم حقا ذو خطورة بالغة أم أنها مجرد اشاعة مغرضة ؟

إنه سؤال في غاية الأهمية ، وذلك عندما قمنا بمراجعة سوق منتجات العناية بالشعر والجسم لأكثر من 100 صنف قيادي من الشامبو أشارت هذه الدراسة بأنّ أكثر المنتجات أو بالأحرى كلها تحتوي على هذا المكون الخطير. كبريتات لوريل الصوديوم، ويستعمل هذه المركب بصورة كبيرة لأنه منظّف رخيص ويعمل على تكوين الرغوة التي يحبذها المستهلك في هذه المستحضرات.



إن إدارة الأغذية والأدوية اثبت من خلال استطلاعات أجرتها بأن أغلب مستحضرات الشامبو تؤدي إلى حدوث تهيج في جلد فروة الرأس وإحداث حرقان في العين، و يجعل بصيلات الشعر متشابكة، ويؤدي إلى انشقاق بصيلة الشعرة نفسها، و تكوين الشعر الضبابي. أضف إلى ذلك أن أكثر منتج الشامبوهات تحوي منظّفات صناعية لغسيل الشعر. لكن هل كبريتات لوريل الصوديوم هو المذنب الوحيد الذي تقع على عاتقه هذه المضار الجمة؟



في التقرير النهائي، تلاحظ مجلّة الكليّة الأمريكية لعلم السموم على أمان كبريتات لوريل الصوديوم بأنّ هذا المكون له "تأثير انحلالي على أغشية الخلية بسبب بروتينه الذي يبدّل طبيعة المكونات."، تضيف المجلّة، إن"مستويات عالية من اختراق الجلد قد تحدث في تركيز الاستعمال المنخفض المستوي."

، ويستعمل هذا المركب بشكل كبير حول العالم في الدراسات السريرة فيما يتعلق بالاختبارات على أنسجة الجلد، " كما توجد أيضا هناك مخاوف إضافية نستعرضها فيما يلي:



1- تحفيز حدوث( الخلايا السرطانية) يمكن أن يشكّل في تصنيع لوريل كبريتيت الصوديوم من خلال الأبحاث التي بينت هذه النتائج من خلال رد الفعل باستخدام بالنتروجين الآخر الذي يحمل المكونات التي تدخل ضمن الصياغة التي تستعمل في هذا المكون.

2- "أشارت دراسات أخرى بأنّ ;كبريتات لوريل الصوديوم يدخل إلى أنسجة وخلايا القلب والكبد والرئتين والدماغ وذلك من خلال اتصالها بالجلد ويبقي فيها بمستويات ملحوظة، تشكل خطرا على الجسم

إن هذا يشكّل محيرا هل الخطورة المحققة من هذا المركب تكمن في استعمال جميع أنواع الشامبو، المطهّرات، ومعاجين أسنان.



3- " لا تزال هناك بحوث أخرى تشير إلى كبريتات لوريل الصوديوم قد يضر كذلك بنظام المناعة، خصوصا النظام المتعلق بالجلد. حيث يؤدي إلى انفصال طبقات الجلد مما يسبب حدوث الالتهابات فيها بسبب تغير البروتين الداخل في تركيب الجلد.

4- "بالرغم من أن الصوديوم lauryl يكبرت ، لوحظ في الدراسات التجريبية بأنه ّ يسبّب تغييرات جلدية حادّة ، وبالتالي تعتبر هذه علامة على الحاجة الماسة لإجراء تجارب أكثر تأثير لتحسين علاج الأورام .

5- " كما وجد كذلك أن هناك دراسات إضافية تشير بأن كبريتات لوريل الصوديوم يؤثر بشدّة على سطح الجلد وعلى بصيلات الشعر محدثا بذلك ضرّرا كبيرا إلى كل أجزاء الشعر وفروة الرأس كذلك.



فيما تزايد القلق حول المخاطر و التأثيرات الضارّة التي يسببها كبريتات لوريل الصوديوم على صحة العيون. في العين التجريبية , حيث اختبر حلّ 10 بالمائة كبريتات لوريل الصوديوم مما " يسبّب ضرر في قرنية العين و بالتالي يؤدي إلى حدوث أمراض أخرى في العيون."

و أي علاج بنسبة 5.1 بالمائة "يسبّب تهيجا معتدلا."



لكن هناك مشكلة قد تكون أكثر خطورة بسبب باستعمال. في أغلب الأحيان، فإن الشركات المنتجة للمنظفات تستخدم بعض المواد التي تجعل مادة الشامبو لطيفة على العيون، ويتم ذلك من خلال استعمال المنظّفات الغير أيونية. حيث أن المنظّف يحتوي على شحنات المجموعات القطبية السالبة. أي أنه منظّف غير أيوني ليس له نهاية قطبية. ، كما توجد فيها كذلك خاصية الاستحلاب، والإرغاء " كما أنه يعتبر عموما أكثر اعتدالا كما تعتبر في أغلب الأحيان منظّفات مساعدة."



على أي حال،



فإن منظفات لوريل كبريتات الصوديوم تؤدي إلى تهيج العيون بصورة أكبر،أما المنظّفات الغير أيونية تعتبر أقل تهيّجا. و هذا ما يقوله توم كورني، مؤلف دليل المستهلك فيما يتعلق بمستحضرات التجميل: " إن بعض خافضات التوسط السطحي الغير الأيوني يعتقد أنها تسبب في حصول تخدير في مقلة العين.

والكوكومايد الأكثر شيوعا إم إي أي ودي إي أي، ولورامايد أم إي أي ودي إي أي." لهذا فإن المنظّفات الأيونية تندمج مع المنظّفات غير الأيونية بصورة متجانسة لجعل الشامبو لطيفا على العين. ، بينما المنظّفات الأكثر عدوانية مثل لوريل الصوديوم تؤدي إلى تهيّج العين، و تضر بمقلة العين وذلك من خلال استخدام المنظّفات الغير الأيونية.

انظر إلى مكونات الشامبو ومثل هذه المجموعات سيتكون ظاهرة.

و طبقا لمجلّة الكليّة الأمريكية لعلم السموم، " أجريت اختبارات على تضرر العين الدائم في الحيوانات الصغيرة من خلال اختبار مناطق من الجلد تتّصل بها في مناطق أخرى غير العين. وتحقق هذه الدراسات إلى أن كبريتيت لوريل الصوديوم أبقت عيون الحيوانات صغيرة وحالت دون نموها وتطورها بشكل صحيح ومن المحتمل أن يكون هذا قد حدث بسبب تبديل طبيعة البروتين الذي لا يسمح بالتشكيل الهيكلي الصحيح. ويحقق هذا الضرر الدائم والمستمر.



كما يشكّل بديل المنظّفات اللطيفة أخطار إضافية

حيث أن لعديد من المنظّفات اللطيفة التي قد تستبدل كبريتيت لوريل الصوديوم بمكونات أخرى فعلى سبيل المثال، فإن العديد من الشركات بدأت باستعمال منظّفات إيثوكسولاتيد مثل كبريتيت لوريل الصوديوم و كوكومايد دي إي أي أو لورامايد دي إي أي لأنها تكون أقل تهيّجا.

إن بإمكان المستهلكين أن يعرفوا مكونات الشامبو التي تحتوي منظّفات إيثوكسلاتيد والمكونات الأخرى ذات العلاقة بالبحث ، بوليثيلين , جليسول بوليكسوثيلين أو أوكسينول (كما في كبريتات لوريل الصوديوم)،.

ووفقا للاختبار المستقل والذي أجرته الحكومة الاتحادية حول مركّبات كحول إيثوكسولاتيد يلوّث كثيرا مع 1, 4، من الديوكسين كما تبين أنه من الأسباب الرئيسة المنشطة للسرطان ومدرج بالحكومة الاتحادية كما أن كل شخص من المحتمل أيضا أن يصاب أيضا بهذا المرض، و طبقا لتقرير عام 1998من برنامج علم السموم الوطني ألإتحادي، أشار إلى أن اثنان من( كوكامايد دي إي أي) أساسه دي إي أي و( لاراماي دي إي أي) ‹إتش أي في كل منها أو أحدها كفيلة بأن تسبّب السرطان على الأقل في نوع واحد من أنواع الحيوانات التي يجرى عليها الاختبار.

ووفقا كذلك للمراجعات التي أجراها الخبراء والتي تشكلها لجنة (سي آي آر) وهذه اللجنة (أسّست بأدوات الزينة الشكلية، وجمعية لتصنيع العطورات, وإتحاد الصناعة المهني الشكلي)، أشارت كلها بأن لوريل كبريتيت الصوديوم ولوريل كبريتيت الأمونيوم والذي يعتبر بإنه أبن عمه القريب الكيميائي "يبدو آمنا في الصياغات التي صمّمت للاستعمال القصير المتقطع والتي يتبعها الشطف الشامل وإزالتها كليا من سطح الجلد."



كما يجب الانتباه بأن بأنّ الشامبو يمثّل مثل هذه منتجات ذات الاستعمال المتقطع القصير التي تشطف كليّا، وبهذه الطريقة تقلّل من تحقق الخطر بشكل واضح وملاحظ أكثر من لوريل كبريتيت الصوديوم . كما يجب بأنّ يعرف أن العديد من الناس يعتمدون على استعمال الشامبو بصورة يومية، ونحن حقا لا نعرف إن كان التعرض الخفيف إلى لوريل كبريتيت الصوديوم يكبرت خطيرا أم لا.

حيث لا توجد الدلائل الواضحة على هذا الكلام، على أية حال، فإننا نعتقد بأنّه قد يكون من حكمة المستهلك المهتم بالصحة أن يتجه نحو المنتجات بدون لوريل كبريتيت الصوديوم ، خصوصا فيما يتعلق بالأطفال و الشباب. في الحقيقة، إن كثيرا من المستهلكين عندهم حسن الاختيار بما يحقق لهم السلامة من الإخطار وربما يقومون بالحصول على منتجات أفضل بدون صوديوم لوريل كبريتيت الصوديوم

كما وجدنا في أغلب الأحيان من وجود لوريل كبريتيت الصوديوم في صياغة و تركيب العديد من أنواع الشامبو مما يعتبر "علامة ومؤشرا واضحا " لاستعمال المكونات الغير مرغوبة الأخرى، يضمن ذلك مواد الفارماألديهليد الحافظة والتي تحتوي على (ومثال على ذلك: - ,ايماداوزيل يوريا)؛ وتعتبر هذه كلها عوامل تسبّب السرطان (ومثال على ذلك: - , كوكومايد دي إي أي)؛ ووكلاء تشكيل نيتروماسين (ومثال على ذلك: - ,ترايثولامين ). أيضا، مما يجب ذكره أن في ألمانيا، جهد مشترك جاري الآن لاعتبار مستحضرات التجميل ومنتجات العناية الشخصية ، وصياغات التي تحتوي لوريل كبريتيت الصوديوم لا يمكن أن تكون مصدّق جدا، ما نقل عن مايكل ورينقسون ، رئيس لوجونل لوقوماستيك .

المراجع:



" التقرير الحيوي للتاثيرات السمية المتعلقة بالديوكسيد 1, 4 (سي أي أس لا. 123-91-1)." برنامج علم السموم الوطني، تي آر -80.

بيولين ، سي . "شامبو ومكيفات شعر." عيادات في طب الأمراض الجلدية، 1988; 6 (3): 83-92.

Conry، تي . دليل مستهلك إلى مستحضرات التجميل. جاردن سيتي، نيويورك: صحافة دوبلداي، 1980, p. 74.

"تقرير نهائي على تقييم حول كبريتات لوريل الصوديوم ." مجلّة الكليّة الأمريكية لعلم السموم؛ 1983; 2 (7).

التقرير السنوي السادس على الامراض الخبيثة، 1991. الخلاصة. وزارة الصحة الأمريكية والخدمات الإنسانية، خدمة صحة عامة. المعهد الوطني لعلوم الصحة البيئية، متنزه مثلث بحث، إن سي، 1991, pp. 192-195.

"كبريتات لوريل الصوديوم "1996 خلاصة مراجعة مكون شكلية. واشنطن، دي. سي .: مراجعة المكون الشكلية، 1996,. 134-135.

"علم سموم ودراسات لحامض زيت جوز الهند (سي أي إس لا. 68603-42-9) في أف 344 / إن جرذان وبي 6 سي 3 أف فئران 1 (دراسات جلدية)." برنامج علم السموم الوطني، تي آر -479.

"علم سموم ودراسات وتأثيرات الاحماض ( سي أي أس لا. 120-40-1) في أف 344 / إن جرذان وبي 6 سي 3 أف فئران 1 (دراسات على الامراض الجلدية)." برنامج علم السموم الوطني، تي آر -480

Are you and your family safe from Sodium Lauryl sulfate (SLS???)wich is used in concrete floor cleaners, engine degreasers, car wash detergents. Along with hundreds of personal care products including probably every major brand of toothpaste you can find. Cosmetics and personal care products containing Sodium Lauryl Sulfate
During our daily personal care regimen, most of us have exposed ourselves to more than 200 different chemicals, and often the same dangerous chemical in multiple products. A recent surge of media attention reveals new concerns about detrimental ingredients that are affecting our physical health. An article in USA Weekend says: "The EPA is increasing research on dozens of synthetic chemicals (pesticides, plastics, and industrial pollutants) that may be juggling your hormone signals. After reviewing nearly 300 studies, the EPA concluded that ingredients in shampoos, dyes, and other everyday products may be playing havoc with hormones that control reproduction..."
Consumers must be educated and aware that there are hundreds of toxic chemicals used in personal and skin care products; we have chosen some of the worst offenders to describe below. If you learn about even these few and start reading ingredient labels, you can avoid some of the most serious carcinogens and hormone-disrupting chemicals. Please take action now for the health and well being of your family. More government regulation is not the answer. If they regulate the cosmetic industry it will put small business that are producing really good healthy alternative products out of business. Education is the answer! The FDA has imposed labeling regulations and if we do our homework we can regulate the industry by our buying habits. Take a little responsibility and run your own life.
What Science Says About Sodium Lauryl Sulfate .Wich has several other names:
Sodium Doecyl Polyoxyethylene Sulfate
Sodium Lauryl Ether Sulfate
Sodium Lauryl Ethoxysulfate
Sodium Polyoxyethylene Lauryl Sulfate
Ammonium LAureth Sulfate
Ammonium Lauryl Ether Sulfate
:
· could keep children's eyes from developing properly. Children under six are especially vulnerable to improper eye development;
· can cause cataracts in adults and delay healing of wounds on the cornea;
· can build up and cause major problems in the heart, liver, lungs and brain;
· can cause roughness and flaking of the skin;
· is a caustic cleanser that could corrode the hair;
· is routinely used in clinical studies to deliberately irritate the skin so the effects of other substances can be tested.



Sodium Lauryl Sulfate (SLS) is a harsh (caustic) detergent. Also known as a surfactant, which breaks down the surface tension of water. "It can actually damage the outer layer of the skin, the stratum corneum, causing dryness, roughness, scaliness, fissuring, loss of flexibility and reduction of the barrier functions of normal healthy skin. The lipid dissolving action of some detergents, including SLS cause damage to the moisture retaining ability of the cellular level resulting in water loss and loss of water-binding ability" (Cosmetic Science, C. Prottey, 1978)
· SLS is routinely used in clinical studies to irritate skin tissue.
· SLS corrodes hair follicle and impairs ability to grow hair.
· Carcinogenic Nitrates can form when SLS interacts with other nitrogen bearing ingredients.
· SLS enters and maintains residual levels in the heart, liver, lungs and brain from skin contact. (Shampoos?)
· SLS denatures protein, impairs proper structural formation of young eyes - damage permanent.
· SLS can damage the immune system; cause separation of skin layers and cause inflammation to the skin.










.SLS can damage the immune system; causing separation of skin layers and inflammation of skin.
-Journal of the American College of Toxicology; Vol. 2, No. 7, 1983
SLS penetrates into the skin and into the eyes, and is also held in the brain, heart and liver. A single drop stays in the brain and body for a few days - Doctor's worry: Is your baby safe?
-By David L. Kern, New health and longevity
SLS is a mutagen. It is capable of changing the information in genetic material found in cells. SLS has been used in studies to induce mutagen in bacteria.
-Higuchi, Araya and Higuchi, school of medicine, Tohoku University: Sendai 980 Japan
SLS is a potent carcinogen when contaminated with a nitrosamines.
-FDA Report 1978 Sodium lauryl sulfate, a surface active agent and a common surfactant used in shampoos, was found to increase the absorption of certain chemicals. Simply put, SLS in your shampoo could be increasing the rate of skin absorption of other chemicals in your shampoo and conditioner which may include preservatives, fragrances and color additives. (Cosmetic and the Skin, F.V. Wells, Reinhold Publishing Corporation, New York, 1964).
.
Discussion :Sodium Laureth Sulfate and Ammonium Laureth Sulfate are cosmetic detergents that exert emulsifying action, thereby removing oil and soil from the hair and skin. The Panel wishes to point out that these two ingredients produce eye and/or skin irritation in experimental animals and in some human test subjects; irritation may occur in some users of cosmetic formulations containing the ingredients under consideration. The irritant effects are similar to those produced by other detergents, and the severity of the irritation appears to increase directly with concentration. However, Sodium and Ammonium Laureth Sulfate have not evoked adverse responses in any other toxicologic testing.
Conclusion
It is recognized that Sodium and Ammonium Laureth Sulfate may induce eye and skin irritation. However, on the basis of the available information, the Panel concludes that Sodium Laureth Sulfate and Ammonium Laureth Sulfate are not as safe as presently used in cosmetic products in amounts over 2%.. Most consumer products contain more than 20% of sls. Published in the Journal of the American College of Toxicology, Volume 2, Number 5, pp. 1-34, 1983
Sodium Lauryl Sulfate
Discussion ;
Sodium Lauryl Sulfate and Ammonium Lauryl Sulfate are irritants in patch testing at concentrations of 2 percent and greater, and that irritation increases with ingredient concentration. In some cosmetic formulations, however, that irritant property is attenuated. The longer these ingredients stay in contact with the skin, the greater the likelihood of irritation, which may or may not be evident to the user.
Although Sodium Lauryl Sulfate is not carcinogenic in experimental animals, it has been shown that it causes severe epidermal changes to the area of the skin of mice to which it was applied. This study indicates a need for tumor-enhancing activity assays.
Autoradiographic studies of rat skin treated with radiolabelled Sodium Lauryl Sulfate found heavy deposition of the detergent on the skin surface and in the hair follicles; damage to the hair follicle could result from such deposition. Further, it has been reported that 1 percent and 5 percent Sodium Lauryl Sulfate produced significant number of comedones when applied to the pinna of albino rabbits. These two problems - possible hair loss and comedone formation - along with proven irritancy, should be considered in the formulation of cosmetic products.
Sodium Lauryl Sulfate and Ammonium Lauryl Sulfate appear to pose less potential hazard when in products designed for brief, discontinuous use, following which they are thoroughly rinsed from the surface of the skin. However, consumers who use these products daily and are exposed at much higher rates, thus increasing the cumulative effect of using these chemicals.
Conclusion
Sodium Lauryl Sulfate and Ammonium Lauryl Sulfate appear not to be safe in formulations designed for continuous, use.. In products intended for prolonged contact with skin, concentrations should not exceed 1-2%. However, some shampoos, body gels, creams, lotions have over 10-20%.
There is other research and studies done on SLS and SLES, and the reports also are in agreement that this is a chemical that should be reduced, reformulated or taken out of the products in public consumption products. Published in the Journal of the American College of Toxicology, Volume 2, Number 7, pp. 127-181, 1983.



Talk to many health-conscious consumers today about personal care products and one of their main topics of concern is use of the allegedly dangerous shampoo ingredient, sodium lauryl sulfate. But is sodium lauryl sulfate truly dangerous or has it received a bad rap? Or does the answer lay somewhere between these two extremes?
This is not an inconsequential question, since our recent marketplace review of more than 100 leading brands of shampoos indicates that most contain this ingredient. The reason sodium lauryl sulfate is used, we believe, is because it is an inexpensive detergent and makes mixtures foam well.
All shampoos are irritating. Shampoos rank among the products most often reported to the Food and Drug Administration for association with scalp irritation, stinging eyes, and tangled, split, and fuzzy hair. Most shampoos contain synthetic detergents for washing hair. But is sodium lauryl sulfate the culprit when it comes to irritation?
Could be.
In its final report on the safety of sodium lauryl sulfate, the Journal of the American College of Toxicology notes that this ingredient has a "degenerative effect on the cell membranes because of its protein denaturing properties." What's more, the journal adds, "high levels of skin penetration may occur at even low use concentration."
Interestingly, sodium lauryl sulfate "is used around the world in clinical studies as a skin irritant," notes the journal. The publication expressed additional concerns:
· Carcinogenic nitrosamines can form in the manufacturing of sodium lauryl sulfate or by its inter-reaction with other nitrogen-bearing ingredients within a formulation utilizing this ingredient.
· Other studies have indicated that sodium lauryl sulfate enters and maintains residual levels in the heart, liver, lungs and brain from skin contact. This poses the question whether it could be a serious potential health threat from its use in shampoos, cleansers, and toothpastes.
· Still other research has indicated sodium lauryl sulfate may be damaging to the immune system, especially within the skin. Skin layers may separate and inflame due to its protein denaturing properties.
· Although sodium lauryl sulfate is not carcinogenic in experimental studies, it has been shown that it causes severe epidermal changes in the area it is applied, indicating a need for tumor-enhancing assays.
· Additional studies have found that sodium lauryl sulfate is heavily deposited on the skin surface and in the hair follicles. Damage to the hair follicle could result from such deposition.
Threat to Eye Health
Damaging effects of sodium lauryl sulfate on eye health are also of concern. In experimental, acute eye tests, a solution of 10 percent sodium lauryl sulfate "caused corneal damage to the . . . eyes if not irrigated or irrigation was delayed."
A solution of 5.1 percent "caused mild irritation."
There may be another more insidious problem with use of sodium lauryl sulfate. Bear with us if we use a little scientific lingo in this section of the report. Your reward will be a better appreciation for whether sodium lauryl sulfate poses undesirable health effects. Often, in order to make a shampoo gentle to the eyes, the manufacturer will utilize a combination of anionic surfactants (i.e., detergents) with nonionic detergents. An anionic detergent contains a negatively charged polar group. A nonionic detergent has no polar end. Anionic detergents "display remarkable detergent, emulsifying, and foaming properties." Nonionics are "generally considered as the mildest of all surfactants" whose use "has been restricted because of poor foaming potential. They serve more often as auxiliary detergents."
However, while anionic detergents such as sodium lauryl sulfate are the most irritating to the eye, nonionic detergents are less irritating. What's more, according to Tom Conry, author of Consumer's Guide to Cosmetics, "Some of the nonionic surfactants are believed to anesthetize the eyeball. Although we have not been able to track down all of these anesthetizing surfactants, the most common ones are cocamide MEA and DEA, and lauramide MEA and DEA." This is why anionic detergents are frequently combined with nonionic detergents to make shampoos gentle to the eye. In essence, while more aggressive anionic detergents like sodium lauryl sulfate are irritating the eye, the eyeball has been anesthetized by nonionic detergents also in the formulation. Look at shampoo labels and such combinations will be apparent.
Further, according to the Journal of the American College of Toxicology, "Tests show permanent eye damage in young animals from skin contact in non-eye areas. Studies indicated sodium lauryl sulfate kept young eyes from developing properly by possibly denaturing the proteins and not allowing for proper structural formation. This damage was permanent."
Substitution of Gentler Detergents Poses Additional Risks
Unfortunately, many of the gentler detergents that may be substituted for sodium lauryl sulfate pose their own health hazards. For example, many companies have begun to use ethoxylated detergents such as sodium laureth sulfate, cocamide DEA or lauramide DEA because they tend to be less irritating.
Consumers can recognize shampoo ingredients containing ethoxylated detergents and related ingredients by looking for the prefix, word, or syllable PEG, polyethylene, polyethylene glycol, polyoxyethylene, eth (as in sodium laureth sulfate), or oxynol.
Both our own commissioned independent laboratory testing and that of the federal government have documented ethoxylated alcohol compounds are frequently contaminated with 1,4-dioxane, which is carcinogenic and is listed by the federal government as a probable human carcinogen.
Also, according to a 1998 report from the federal National Toxicology Program, two DEA-based compounds‹cocamide DEA and lauramide DEA‹have been demonstrated to be cancer-causing in at least in one species of animal.
According experts on the Cosmetic Ingredient Review (CIR) panel (established by the Cosmetic Toiletry, and Fragrance Association, a cosmetic industry trade association), both sodium lauryl sulfate and its close chemical cousin ammonium lauryl sulfate "appear to be safe in formulations designed for discontinuous, brief use followed by thorough rinsing from the surface of the skin."
It should be recognized that shampoos represent such brief, discontinuous use products that are thoroughly rinsed, thus clearly minimizing the risk from sodium lauryl sulfate. It should also be recognized that many people shampoo daily, and we really do not know whether a lot of little exposures to sodium lauryl sulfate are dangerous or not.
Given the lack of adequate research and suggestive evidence, however, we believe it might be wise for health-conscious consumers to seek products without sodium lauryl sulfate, especially with regard to young children. Indeed, consumers have the power to choose safe and perhaps even better products without sodium lauryl sulfate
This may be a very wise choice for another reason. We have found very often the presence of sodium lauryl sulfate in a shampoo formulation is a "marker" for the use of other undesirable ingredients, including formaldehyde-containing preservatives (e.g., imidazolidinyl urea); possible cancer-causing wetting agents (e.g., cocamide DEA); and nitrosamine-forming agents (e.g., triethanolamine). Also, it should be mentioned that in Germany, where there is a concerted effort underway now to label cosmetics and personal care products as certified natural, formulations containing sodium lauryl sulfate, ammonium lauryl sulfate or sodium laureth sulfate cannot be so certified, reports Michael Wrightson, president of Logona Kosmetik.
References
"Bioassay of 1,4-Dioxane for possible carcinogenicity (CAS No. 123-91-1)." National Toxicology Program, TR-80.
Bouillon, C. "Shampoos and hair conditioners." Clinics in Dermatology, 1988; 6(3): 83-92.
Conry, T. Consumer's Guide to Cosmetics. Garden City, NY: Ancor Press / Doubleday, 1980, p. 74.
"Final report on the safety assessment of sodium lauryl sulfate." Journal of the American College of Toxicology; 1983; 2(7).
Sixth Annual Report on Carcinogens, 1991. Summary. U.S. Department of Health and Human Services, Public Health Service. National Institute of Environmental Health Sciences, Research Triangle Park, NC, 1991, pp. 192-195.
"Sodium lauryl sulfate ammonium lauryl sulfate."1996 CIR Compendium. Washington, D.C.: Cosmetic Ingredient Review, 1996, pp. 134-135.
"Toxicology and carcinogenesis studies of coconut oil acid diethanolamine condensate (CAS NO. 68603-42-9) in F344/N rats and B6C3F1 mice (dermal studies)." National Toxicology Program, TR-479.
"Toxicology and carcinogenesis studies of lauric acid diethanolamine condensate (CAS NO. 120-40-1) in F344/N rats and B6C3F1 mice (dermal studies)." National Toxicology Program, TR-480

  الموضوع السابق الموضوع الموضوع التالي  
 موضوع جديد  الرد على الموضوعِ
 الطابعة بطريقة سلسة
إذهب إلى:
www.Alternativemedicineforum.com © 2012 http://www.alternativemedicineforum.com الذهاب للأعلى